Geert Duizendstraal

De 5-sterrenhotelervaring van Geert Duizendstraal

Een 5-sterrenhotelervaring geven aan klanten is wat Geert Duizendstraal doet. Niet in de vorm van een vakantie, maar door een full-service pakket aan te bieden bij het kopen van een woning. Naast het voorstellen van een geschikte woonruimte, ondersteunt hij klanten bij het vinden van bijvoorbeeld een tuinman, een goede school voor de kinderen of een hondenuitlater. Makelaars stoppen bij het overhandigen van een sleutel. Voor Duizendstraal start het servicetraject dan pas écht. Deze week sprak Wijze Zaken met hem over zijn visie op serviceverlening in de vastgoedmarkt.

Home make-over

Van huis uit wiskundige en IT-man, begon Duizendstraal zijn carrière in de vastgoedsector als aan- en verkoopmakelaar in Spanje. Dit gebeurde nadat hij daar zelf een vakantiehuis had gekocht. In 1995 startte hij met vastgoedontwikkeling op grotere schaal. Hij kocht woningen, knapte ze op en zette ze vervolgens weer te koop.

Op basis van zijn visie ontwikkelde hij een volledig vastgoedconcept. “Ik kwam tot de ontdekking dat ik internationale vastgoedprojecten aantrekkelijker kon maken voor een breder publiek”, vertelt hij. “Dat deed ik door naast een unieke locatie en speciale architectuur ook een 5-sterren hotelservice te bieden. Veel mensen hebben immers niet genoeg tijd, zin óf kennen niet de weg.”

Service met de hoofdletter S

Tijdens zijn carrière ontdekte hij hoe belangrijk serviceverlening daadwerkelijk is. “Vastgoed draait niet alleen om het aan- en verkopen van huizen. Servicegericht te werk gaan is minstens zo belangrijk”, legt hij uit. “Mijn kracht ligt in het leveren van diensten die horen bij aftersales, vooral in gebieden waar de koper niet bekend is. Ik verkoop namelijk niet alleen een huis. Geert helpt klanten ook bij het vinden van de juiste school voor hun kinderen, breng ze in contact met betrouwbare schoonmakers of ondersteun bij andere (woon)wensen. Ik ga door waar een ander stopt en overtref daardoor verwachtingen.”

Hij is inmiddels uitgegroeid tot een internationale vastgoedondernemer die zich weet te onderscheiden door deze extra services. Daarbij werkte hij samen met diverse bekende hotelketens zoals Kempinski en Marriott. Zo kunnen klanten ook in het dagelijks leven genieten van een ‘5-sterrenhotelervaring’.

Internationaal vastgoedportefeuille

Zijn bedrijven richten zich op een aantal unieke factoren, zoals bijzondere architectuur, eersteklas service en woningen die gelegen zijn op unieke locaties. Deze formule werkt niet alleen in Spanje. Na Spanje volgden andere Europese landen zoals Oostenrijk en Frankrijk al snel. Bovendien breidde hij zijn visie uit naar landen als Marokko, Vietnam, Panama en Antigua. Zo heeft hij op bijna elk continent ervaring opgedaan.