Siebel Juweliers

Siebel Juweliers hard gegroeid in de afgelopen vijf jaar

Siebel Juweliers heeft 47 winkels verspreid over heel Nederland. In de laatste jaren is de strategie en positionering van de juwelier 180 graden gedraaid ten opzichte van voorgaande jaren. Hierin heeft de coronapandemie ook een grote rol gespeeld.

Het merk Siebel bestaat nu 110 jaar. Het merk en het concept van de Siebel Juweliers is niet eerder zo sterk veranderd als in de afgelopen jaren.

Van drie naar zeventig collecties

Vroeger hadden de Siebel Juweliers drie collecties. Siebel Time vertegenwoordigde de horloges, Gold by Siebel omvatte alle gouden sieraden en Silver by Siebel alle zilveren sieraden. Tegenwoordig heeft de juwelier meer dan zeventig collecties. Elke collectie heeft een eigen stijl en vertelt zijn eigen verhaal. In elke vitrine in de winkel is een collectie te bewonderen. De winkels zijn zo ingericht dat de klant een bepaalde routing aflegt, zodat elke collectie gemakkelijk te zien is.

Winkels opgeknapt

Siebel Juweliers werkt nu al een tijdje met deze routing en dat werpt z’n vruchten af; het aantal verkopen is fors gestegen. Maar Siebel liet het niet alleen bij de routing. De coronapandemie gaf de juwelier de ruimte om zijn winkels aan te passen. Tijdens de lockdowns zijn verschillende winkels opgeknapt; er is nieuwe verlichting geplaatst, de inrichting is verbeterd en de airco’s zijn vervangen. Met de komst van de lockdowns nam de druk op de webshop toe, dus ook de webshop is vernieuwd en uitgebreid

Naamsbekendheid

Inmiddels heeft Siebel Juweliers een behoorlijke naamsbekendheid opgebouwd, maar dat was niet altijd zo. Omdat het merk nu 110 jaar oud is, was Siebel vooral bekend onder de oudere generaties. De jongeren van 16 tot 25 jaar kenden Siebel niet. Daarom is er besloten meerdere hippe en jonge merken aan het assortiment toe te voegen. Siebel Juweliers is nu voor jong en oud.

Interne veranderingen

Niet alleen naar buiten toe heeft Siebel Juweliers zijn strategie veranderd, maar ook intern. Het management team is aangepast en het bedrijf is verjongd en vernieuwd; het is compacter geworden. Siebel Juweliers werkt graag met korte lijnen en is zowel intern als naar de klant toe veel laagdrempeliger geworden. De collega’s die bij Siebel Juweliers werken hebben niet alleen maar specialistische kennis, maar zijn multifunctioneel. Dat betekent indien nodig dat ze bij meerdere afdelingen ingezet kunnen worden. Dat is efficiënter werken, waardoor er minder collega’s nodig zijn. Intern kunnen alle collega’s elkaar helpen en met elkaar schakelen.